Sklep, który sprzedaje…

Sprzedaż w internecie jest na wyciągnięcie ręki praktycznie dla każdego. Domeny na ovh zaczynają się od 10 zł, mały serwer na początek to koszt między 25 a 50 zł/rok. Instalację WordPressa można zlecić albo zrobić samodzielnie idąc krok w krok z tutorialem. Tak samo instalacja motywu, wtyczki Woocomerce. Co prawda za pierwszym razem pewnie będzie to trwało dłużej, zwłaszcza gdy pojawią się po drodze jakieś problemy, ale ogólnie – wszystko się da, gdy się chce ;)

Niestety tak samo jak łatwo zacząć, łatwo jest skończyć. Tutaj warto się odwołać do podstaw, czyli marketing mix. Jest to dość wrażliwa struktura i jeśli nawet jeden z elementów jest zaniedbany, to całość może się posypać jak domek z kart.

Zatem gdy masz już produkt, który posiada cenę, jaką klienci chcą zań zapłacić, oraz posiadasz kanał dystrybucji, czyli sklep internetowy, to pora na promocję i tutaj przechodzimy do meritum.

Na tapet weźmy sklep Ene Due Design, w którym kupić można dodatki do wnętrz, kosmetyki oraz produkty szeroko rozumiane jako welness, ale pomysły na promocję, o których będę pisał są uniwersalne.

1. Optymalizacja SEO

Bez tego ani rusz. Poradników o tym jak samodzielnie poprawić SEO znajdziesz w internecie bez liku (ale to możesz to zlecić nam, chętnie pomożemy). Żeby sklep był widoczny w wyszukiwarce, musi być prawidłowo zaindeksowany w Google Search Console. Równolegle trzeba zadbać o właściwy układ treści, z podziałem na nagłówki. Dobrze jest podpisać obrazki, czyli dopisać tekst alternatywny. Nie chcę się tutaj zbytnio rozpisywać, żeby nie powielać tego co z łatwością można wyszukać w sieci, więc przejdę do kolejnego punktu, również połączonego z SEO.

fotografia wnętrz poznań

2. Oznacz swoje produkty

Google nie lubi się domyślać, więc warto podać treści na tacy. W tym celu koniecznie oznacz swoje produkty przy pomocy Markera danych. Dzięki temu produkty będą lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania. Jeżeli się zastanawiasz skąd się biorą produkty w zakładce Zakupy na Google, to pewnie już zaczynasz się domyślać.

3. Promuj popularne produkty

Wydaje się to niejako oczywiste, ale często panuje przekonanie, że skoro coś się nie sprzedaje, to trzeba to reklamować, a coś co się sprzedaje, przecież i tak znajdzie nabywcę. Tymczasem ja bym na to spojrzał nieco inaczej. Jeżeli osoby, które już odwiedziły stronę zdecydowały się na zakup konkretnego produktu, to jeżeli odwiedzą ją nowe osoby, to chętniej zakupią ten sam artykuł, niż nagle, z niewyjaśnionych przyczyn, zdecydują się na coś, czego nikt nie chciał. W sklepie EneDue Design takim hitem sprzedaży jest ręcznik SPA i to jest produkt, na którym warto oprzeć promocję całego sklepu.

fotografia wnętrz poznań

4. Współpracuj z blogerami

Wyobraź sobie następującą sytuację, jest sobie blogerka, która pisze o pomysłach na domowe SPA. Zobaczyła produkty w sklepie internetowym i postanowiła je polecić na swoim blogu. Niestety przy okazji użyła fotografie, które do niej nie należą. W pierwszej chwili można się zdenerwować i pod wpływem emocji kazać jej usunąć wszystkie treści. Jednak z marketingowego punktu widzenia, o wiele lepszym pomysłem będzie dogadanie się z blogerką, udzielenie jej licencji i zadbanie o to, żeby wszystko prawidłowo podpisała i podlinkowała. Dzięki temu zwiększamy grono odbiorców, a i może pojawi się opcja na szerszą współpracę, gdy blogerka stanie się popularniejsza.

Zwiększenie ruchu w sklepie statystycznie przekłada się na sprzedaż. Ogólnie tylko ok 2% wejść kończy się sprzedażą. Więc kupuje mniej więcej co 50 odwiedzający. Warto zatem zadbać o każdego potencjalnego klienta. Zaprowadzić go spokojnie za rękę od decyzji o zakupie, aż do finalizacji.

5. Zadbaj o dobre fotografie.

Musiałem o tym napisać :) Efektem mojej współpracy z marką EneDue Design są fotografie, które budują wizerunek marki zarówno w sklepie, jak i social media. Poniżej galeria.

BONUS: Zbieraj adresy mailowe.

Każdy na początku popełnia ten sam błąd – nie zbiera adresów mailowych. Można to zrobić z łatwością z platformą Getresponse (która dla pierwszych 500 adresów jest bezpłatna).

W przyszłości znacząco ułatwi to informowanie o nowościach i promocjach, a to z pewnością przełoży się na sprzedaż.


Potrzebujesz pomocy przy promocji twojego biznesu
napisz do nas wiadomość.

Zobacz więcej