Kod QR jaki jest każdy widzi
Kody QR stały się nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości. Są na reklamach, parkometrach, w autobusach i restauracjach. Z jednej strony można powiedzieć „dość, tego już za wiele”, a z drugiej „to w sumie ciekawe narzędzie, może warto wykorzystać to w swoim biznesie”.
No i ten tekst będzie stanowczo o tym drugim podejściu. Pokaże Ci 2 pomysły jak wykorzystać kody QR w branży projektowania wnętrz. Pierwszy pomysł będzie dość mocno wnętrzarski, a drugi bardziej uniwersalny.
Ale od początku, jak wygenerować kod QR?
Przygotowując się do napisania tego tekstu zauważyłem, że darmowe, ogólnodostępne w internecie narzędzia mają ograniczenia czasowe. Można kod wygenerować, ale po kilku dniach nie będzie już działał. A nam zależy na czymś solidnym i tutaj z pomocą przychodzi Adobe. Wystarczy założyć sobie bezpłatne konto i już po chwili można generować dowolną ilość QR kodów. Instrukcja generowania kodów jest w nagraniu poniżej.
OK, ale jak to wykorzystać w praktyce?
Mój pomysł wygląda następująco:
- Na Dyku Google tworzysz folder
- Udostępniasz folder i kopiujesz link prowadzący do niego
- Link zamieniasz na QR kod
- QR drukujesz i rozwieszasz w widocznych miejscach na budowie
Dzięki temu każdy posiadacz linku może w dowolnym momencie sprawdzić jak wygląda dokumentacja. Do tego zawsze jest 100% szansa, że zobaczy aktualną wersję projektu.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, to poniżej znajdziesz instrukcję w formie wideo:
Co jeszcze można zrobić z kodem QR?
Kolejny pomysł to zbieranie opinii na Mapie Google. Żeby to działało trzeba mieć oczywiście wizytówkę firmy. Jeżeli jej nie masz to możesz ją założyć TUTAJ.
Kolejnym krokiem jest znalezienie linku do zbierania opinii. Żeby go znaleźć musisz:
- Zalogować się w przeglądarce do konta Google, na którym założona jest wizytówka
- Wyszukać swoją firmę w wyszukiwarce – zobaczysz wtedy panel jak na poniżej grafice
- Wejść w sekcję „Poproś o opinie”
- Skopiować link i wygenerować kod QR

Kolejnym krokiem jest zapisanie tego kodu QR i wydrukowanie go np na kartonikach przypominających wizytówki. Lub trzymanie go pod ręką w telefonie. Na koniec współpracy wystarczy poprosić klienta o skopiowanie kodu i wystawienie 5-gwiazdkowej opinii.
Mój qr kod do opinii wygląda tak:

Dlaczego warto zbierać opinie na Mapie?
Niedawno widziałem kolejną markę, która pochwaliła się statuetką Orłów. To jest bezwartościowy gadżet, Tymczasem opinie na Mapie są w przeważającej większości prawdziwe i miarodajne. Poza tym opinia, która w treści ma słowa kluczowe, ma realny wpływ na pozycjonowanie. Nic nie sugeruję, ale warto jest podpowiedzieć klientowi, co ma w niej napisać ;)
Zainspirowałem Cię?
Masz pomysł na inne wykorzystanie kodów QR w branży? Napisz do mnie wiadomość, chętnie udostępnię go tutaj.